Het is de doelstelling van Stichting OTO om in vijf jaar binnen het cultuuronderwijs theater als educatief middel structureel onderdeel te laten zijn van het curriculum in zowel het primair als het voortgezet onderwijs.

Dit doen wij door middel van het promoten van TheaterEducatie.nl bij scholen, theaters en gezelschappen, het realiseren van groei in de verkoop aan scholen, het maken van toegankelijke hoogwaardige theaterproducties voor jeugd tot en met 18 jaar.

Wij meten het resultaat van het aantal leerlingen dat we bereiken met Theater in School. Van Engelenburg Theater in School bereikte in 2015 maar liefst 70.000 jongeren. Na de overname van Theater in School door Stichting OTO verwachten we de werkzaamheden te kunnen optimaliseren om binnen twee jaar 100.000 leerlingen te bereiken.

We meten ook het aantal aanbieders en matches tussen scholen, theaters en gezelschappen op TheaterEducatie.nl. In de herfst van 2017 kent het platform 300 actuele voorstellingen van 297 aanbieders. Het streven is om binnen twee jaar alle 128 VSCD-theaters aansluiting te laten vinden met het platform, waardoor het aantal gezelschappen en voorstellingen automatisch groeit.