Erfgoedjournaal Haarlemmermeer

MeerRadio brengt vanaf 17 januari 2022 iedere 2 maanden de leukste nieuwtjes rond cultureel erfgoed op een eigentijdse manier in beeld.

Omdat wij met Kijk op het Fort de educatieve activiteiten vorm mogen geven is hierover regelmatig wat te horen op Erfgoedjournaal Haarlemmermeer.
Abonneer je op de radiozender en blijf op de hoogte!

Naast het Fort van Hoofddorp nemen de volgende instellingen deel aan het Erfgoedjournaal: Haarlemmermeermuseum De Cruquius, Historisch Museum, CRASH luchtoorlog- en verzetsmuseum ’40-’45, Nederlands Transport Museum, Kunstfort bij Vijfhuizen, Fort van Hoofddorp en Museum Stoomgemaal Halfweg. Het Erfgoed Journaal wordt mede mogelijk gemaakt door gemeente Haarlemmermeer, Prins Bernhard Cultuurfonds, Van der Leij Bouwbedrijven BV, Rabobank Regio Schiphol, J.C. Ruigrok Stichting en Fonds van Zanten. Medewerking is er van provincie Noord-Holland, Oneindig Noord-Holland en Hoogheemraadschap Rijnland.
Het project is een idee van en wordt namens mediapartner MeerRadio geproduceerd door Meerdoc. De redactie van Erfgoed journaal Haarlemmermeer bestaat uit Rick Franke, Femme Hammer, Ruud Wever, Moreen Pattiruhu en Bram van Uchelen.