LASTIGE LIJVEN

Een coproductie met de amsterdamse jeugdteJAterschool
Een voorstelling door jongeren met/zonder lichamelijke handicap
Speelperiode: november 2005 – juni 2006

Regie: Moos d’Herripon
Producent: Henrike van Engelenburg

Deze voorstelling wordt mede mogelijk gemaakt door:
Amsterdams Fonds voor de Kunst, Prins Bernard Cultuurfonds, Stichting Kinderpostzegels, Bank Nederlandse Gemeenten, VSB Fonds, Stichting Doen, Nederlands Revalidatie Fonds, Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind, RCOAK/SGOA, KF Heinfonds, Stichting Madurodam Steunfonds, Stichting Zonnige jeugd.

Dansers & spelers in volgorde van opkomst:
Evelien Aukema: Ik zeg even niets,
Mariska van der Fluit: Ik heb gelukkig geen last van spataderen,
Hanne van der Hoek : Ik ben klein en lekker,
Johannes Eichwald (tekst mee geschreven) Ik geef nooit en te nimmer commentaar,
Rachel Schelleman: Ik kan inderdaad niet uit mijn doppen kijken,
Arash Faizi: Ik wil ook wel eens wat zeggen over meisjes,
Lotte Fischer Jongens vallen niet op meisjes als ik,
Omar Gamei: Ik houd van Basketbal,
Britt Kunnen; Mijn lichaam: een hoopje cellen en vezels,
Venessa Gloria Adelij: Ik wil eigenlijk een beroemde zangeres worden,
Eveline Burger: (piano en componiste van liedjes); Ik praat soms wat te snel,
Jonathan Sprenger: Ik denk niet dat ik grappig ben, ik ben grappig,
Douwedaan Brouwer: Ze denken dat ik een lastig lijf heb,

Met dank aan:
Ouders van spelers, Lisa Sove, Ad Schelleman en Frank Pappot

Concept en regie Moos d’ Herripon
Afgestudeerd aan de Hoge School voor de Kunsten te Utrecht (regie)
Ze heeft bij verschillende gezelschappen gedanst en gespeeld,als choreografe was zij actief bij o.a het Zuidelijk Toneel, InDependance, workshop Nationaal Ballet ,Springdance en de Balie. Moos heeft zich onder andere toegelegd op het fysieke theater en de combinatie dans /spel. De laatste jaren werkt zij met haar eigen groep Do Dance en is ze verbonden als docent spel aan de dramaopleiding Leeuwarden.

Regieassistentie & productie Neel Schmidt
In juli 2005 is Neel afgestudeerd aan de Academie voor Media, Communication & Art. In haar middelbare schooltijd werkte Neel mee aan diverse theaterprojecten en in het derde jaar van haar studie schreef ze haar eerste toneelstuk. Als afstudeeropdracht bracht ze dit eigen stuk op de planken. Momenteel is Neel regieassistent en productiemedewerkster bij Lastige Lijven en werkzaam bij Van Engelenburg Theater.

Kostuums Pieter de Rooy
Studeerde in 1991 af aan de Hoge School voor de Kunsten te Utrecht. Sindsdien is hij volop werkzaam als kostuum- en decorontwerper. Hij heeft als vormgever binnen alle disciplines gewerkt; Saga, Geert van der Berg(jeugdtheater), dans (danswerkplaats Amsterdam), muziektheater (Noord Hollands Phil., Opera Spanga)Momenteel werkt hij ook voor het Nederlands centrum voor Volkscultuur waar hij voorstellingen verzorgd.

Licht en decor Aurel Peleg
Aurel studeerde aan de dansacademie in Jeruzalem en speelde in veel bewegings -theatervoorstellingen. hij zat vier jaar in het leger. In Amsterdam studeerde Aurel theatermanagement en heeft hij gewerkt bij de Neder comlandse Opera (o.a Dario Fo). Vanaf 1994 werkt hij bij Stichting Zin Zin, voorheen Beestenbende.

Videopresentatie Corine Horstra
Corine Horstra, documentairemaakster heeft de totstandkoming van de voorstelling Lastige Lijven gevolgd.Indien u geïnteresseerd bent in de documentaire zodra deze zal zijn voltooid kunt u dat kenbaar maken via email mailto:corine@bb610.com.Corine werkt op dit moment ook aan een onderwijsproject over taal en cultuur voor middelbare scholieren en maakt in opdracht van diverse instellingen (korte) films o.a. op het gebied van verpleeghuiszorg. Daarnaast werkt zij bij IdtV-DITS als manager financiering & distributie.

Kees Wieringa: Samenstelling muziek
Tirza Kater: productieassistente